Všeobecné obchodné podmienky

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) sa vzťahujú na predaj a postup pri predaji vstupeniek a pri uplatnení zodpovednosti za vady v súvislosti s podujatím organizovaným obchodnou spoločnosťou Pitstop! s.r.o.,Tolstého 5, Bratislava 811 06, IČO: 53 219 724, IČ DPH: SK2121312380, DIČ: 2121312380, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 148076/B  (ďalej aj ako „Pitstop!“ alebo „organizátor“) a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Pitstop!, prípadne v mene Pitstop! konajúcou inou osobou (ďalej aj ako „sprostredkovateľ“), v právnom postavení obchodníka a fyzickou a/alebo právnickou osobou v právnom postavení kupujúceho (ďalej aj ako „zákazník“), ktorej predmetom bude predaj vstupenky na podujatie obchodníkom za kúpnu cenu zákazníkovi.

 Ďalšie kontaktné údaje organizátora sú:
E-mail: info@konferenciamoneyfest.sk, tel: +421 908 414 315

 

Podujatie

Podujatím je spoločenská akcia vzdelávacieho charakteru: MoneyFest v Bratislave, ktorej jednotlivé akcie (ak napr. Konferencie, vystúpenia, prednášky, atď.) prestavujú služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, ktoré sa organizátor zaväzuje poskytnúť majiteľovi vstupenky v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote.

 

Vstupenka

Vstupenka na podujatie je vstupenka zakúpená prostredníctvom internetovej stránky https://konferenciamoneyfest.sk. Vstupenka je ceninou s konkrétnymi povinnými náležitosťami ako sú miesto a čas konania podujatia, čiarový kód alebo QR kód, ktorá umožňuje jej držiteľovi vstup na podujatie, na ktoré bola zakúpená.

 

Zákazník a majiteľ vstupenky

Zákazníkom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem o zakúpenie vstupeniek na podujatie a prostredníctvom internetovej stránky organizátora odoslala on-line objednávku vstupeniek.

 

Majiteľ vstupenky je fyzická osoba, ktorá sa vo vzťahu k organizátorovi preukáže zakúpenou vstupenkou na účely oprávnenej účasti na podujatí, za predpokladu predchádzajúceho uzatvorenia kúpnej zmluvy  medzi organizátorom a zákazníkom a zaplatenia kúpnej ceny za vstupenku riadne a včas.

 

Zákazník, fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, je považovaná za spotrebiteľa.

Ak je zákazníkom fyzická osoba – spotrebiteľ, na daný právny vzťah (kúpnu zmluvu) sa aplikujú okrem ustanovení týchto VOP aj príslušné ustanovenia zákona č.108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „OZ“). Ak je zákazníkom právnická osoba, resp. fyzická osoba podnikateľ, na daný právny vzťah (kúpnu zmluvu) sa aplikujú okrem ustanovení týchto VOP aj príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „OBCHZ“).

 

Zakúpené vstupenky nie je možné vrátiť organizátorovi ani ich vymeniť za iné vstupenky, ani žiadať od organizátora za zakúpené vstupenky akúkoľvek inú náhradu alebo zľavu, nie je možné ponúkať ich komerčne na ďalší predaj alebo svojvoľne vytlačiť ich duplikáty. Tým nie je dotknutá možnosť zákazníka vytknúť vady vstupenky spôsobom, ako je uvedené nižšie ( viď časť „Poučenie o zodpovednosti organizátora za vady“). V prípade straty, poškodenia alebo krádeže vstupenky organizátor nie je povinný zákazníkovi vystaviť náhradnú vstupenku.

Pri vstupe na podujatie sa každá vstupenka predkladá organizátorovi na kontrolu a organizátorom deaktivuje; vstupenku nebude možné následne opätovne použiť na vstup na podujatie. Organizátor umožní vstup na podujatie len na základe tej vstupenky, ktorá bude príslušným dekódovacím zariadením dekódovaná ako prvá v poradí a tak opakovane predložená vstupenka alebo kópia vstupenky nebude oprávňovať osobu, ktorá ju predloží, na vstup na podujatie.

 

Sfalšovaná vstupenka, duplicitná vstupenka, vstupenka bez QR kódu alebo čiarového kódu alebo inak poškodená vstupenka je neplatná a jej držiteľovi nebude po predložení takejto vstupenky umožnený organizátorom vstup na podujatie. Každý majiteľ vstupenky je preto povinný vstupenku chrániť pred jej poškodením, znehodnotením, stratou alebo sfalšovaním.
(Pozn.: QR kód je dvojrozmerný kód skladajúci sa bielych a čiernych štvorcových modulov zložených do štvorcovej matice obsahujúci v sebe zakódovanú informáciu o vstupenke, ktorý je určený na rýchle dekódovanie pomocou na to určeného zariadenia. Po prvom overení platnosti vstupenky pomocou QR dekódovacieho zariadenia sa kód znefunkční a jeho ďalšie použitie na účely vstupu na podujatie nie je možné.

 

Čiarový kód je strojom čitateľné jedinečné označenie vstupenky skladajúce sa z hrubých a tenkých čiar oddelených medzerami. Po prvom overení platnosti vstupenky pomocou dekódovacieho zariadenia čiarového kódu sa kód znefunkční a jeho ďalšie použitie na účely vstupu na podujatie nie je možné.)

 

Nákup, predaj vstupeniek

Vstupenky na podujatie je možné kúpiť on-line na internetovej stránke https://konferenciamoneyfest.sk
Organizátor je povinný akceptovať objednávku vstupenky výlučne v prípade, ak objednávka obsahuje všetky organizátorom požadované údaje, najmä údaje o zákazníkovi, predmete kúpy, kúpnej cene, spôsobe zaplatenia kúpnej ceny a údajov potrebných pre doručenie vstupenky.

Zákazník odoslaním objednávky on-line potvrdzuje pravdivosť, správnosť a úplnosť tam uvádzaných údajov, akceptáciu kúpnej ceny objednaných vstupeniek ako aj všetkých ďalších podmienok kúpy z objednávky vyplývajúcich a/alebo s objednávkou súvisiacich, najmä súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami organizátora (vrátane súhlasu so spracovaním svojich osobných údajov).

 

Odoslaním objednávky sa objednávka stáva pre zákazníka záväznou a je považovaná za návrh na uzavretie zmluvy v zmysle ust. § 43a OZ s možnosťou odvolania tohto návrhu alebo jeho zrušenia len spôsobom uvedeným v tomto ustanovení OZ. Jej akceptáciou organizátorom dôjde k prijatiu návrhu zmluvy a tým k uzatvoreniu kúpnej zmluvy (na diaľku) medzi organizátorom ako obchodníkom a v objednávke bližšie identifikovanou osobou (fyzickou, právnickou) ako zákazníkom a stane sa tak záväznou aj pre organizátora.

 

Po akceptácii objednávky organizátorom nie je možné túto objednávku zákazníkom následne stornovať, meniť počet a/alebo kategóriu objednaných vstupeniek a/alebo termín podujatia.

Od kúpnej zmluvy nie je možné  zákazníkom-spotrebiteľom odstúpiť a žiadať vrátenie kúpnej ceny, nakoľko v zmysle ust. §19 ods. 1 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa predmetom  kúpnej zmluvy je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa kúpnej zmluvy sa obchodník zaväzuje poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote.

 

Kúpna cena vstupeniek je uvedená na internetovej stránke organizátora uvedenej vyššie, a to vrátane údajov o dani z pridanej hodnoty.

 

Kúpna cena vstupeniek je konečná a zahŕňa aj príslušnú výšku dane z pridanej hodnoty v súlade s právnymi predpismi.

 

Úhrada kúpnej ceny vstupeniek zákazníkom je možná jedným z nasledujúcich spôsobov:

– bezhotovostným prevodom,

– bezhotovostným prevodom prostredníctvom internetbankingu vybraných bánk podľa aktuálnej ponuky.

 

Náklady na použitie komunikačných a platobných prostriedkov na diaľku znáša každá zo zmluvných strán na svoju ťarchu.

 

Organizátor doručuje objednanú vstupenku zákazníkovi v termíne dodania uvedenom na svojej internetovej stránke, inak
– najneskôr do jedného dňa od potvrdenia objednávky organizátorom, ak sa vstupenka doručuje podľa požiadavky zákazníka prostredníctvom e-mailu, na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v odoslanej objednávke.

 

Ak zákazník požaduje okrem vstupenky aj vyhotovenie iného potvrdenia o kúpe vstupenky, je povinný požiadať organizátora o vyhotovenie takéhoto potvrdenia bezodkladne po odoslaní objednávky vstupenky, najneskôr však do sedem (7) dní od doručenia mu vstupenky.

 

Práva a povinnosti majiteľa vstupenky

Majiteľ vstupenky je oprávnený použiť vstupenku na jednorázový vstup na podujatie, na ktoré bola zakúpená, t. j. je oprávnený použiť vstupenku len k účelu, na ktorý je určená. Predložením vstupenky pri vstupe na podujatie majiteľ vstupenky prejavuje svoj súhlas s pokynmi organizátora na mieste podujatia a podmienkami, ktoré sa na tieto pokyny viažu a/alebo s nimi súvisia.
K obmedzeniu alebo zrušeniu služieb poskytovaných na podujatí a/alebo v súvislosti s podujatím môže dôjsť v dôsledku nepriaznivej poveternostnej situácie, zdravotného stavu účinkujúcich, technických problémov organizátora a jeho dodávateľov, bezpečnostných rizík ohrozujúcich návštevníkov podujatia a pod.

 

Majiteľ vstupenky je povinný na vyzvanie organizátora resp. ním poverených osôb predložiť platný preukaz totožnosti a vstupenku na podujatie.

 

Majiteľ vstupenky je povinný informovať sa o podujatí, jeho prípadných zmenách a zrušení minimálne na internetovej stránke organizátora prípadne sledovaním diania prostredníctvom verejnoprávnych médií a riadiť sa na podujatí všetkými organizačnými a bezpečnostnými pokynmi organizátora podujatia a dodržiavať všetky právne predpisy. V prípade porušenia organizačných a bezpečnostných pokynov organizátora majiteľom vstupenky, ako aj v prípade porušenia právnych predpisov majiteľom vstupenky si organizátor vyhradzuje právo vykázať majiteľa vstupenky bez nároku na akékoľvek protiplnenia z miesta konania podujatia prípadne obmedziť jeho pohyb na mieste podujatia. Nárok organizátora na náhradu škody voči majiteľovi vstupenky tým nie je dotknutý.

 

Majiteľ vstupenky svojim vstupom na podujatie dáva  organizátorovi ako aj akýmkoľvek tretím osobám konajúcim na základe oprávnenia získaného od organizátora, bez nároku na akékoľvek protiplnenie, svoj súhlas na zhotovenie, zverejnenie a rozširovanie akejkoľvek formy záznamu (podobizne majiteľa vstupenky, obrazovej snímky, obrazového, zvukového a zvukovoobrazového záznamu zachytávajúceho jeho osobný prejav) zhotovenej na podujatí alebo v súvislosti s ním, na umelecké účely, reklamné účely organizátora alebo partnerov podujatia a pre tlačové, rozhlasové a televízne spravodajstvo.

 

Práva a povinnosti organizátora

Organizátor si vyhradzuje právo zmeniť rozsah podujatia ako aj zrušiť podujatie bez akéhokoľvek nároku zákazníkov/majiteľov vstupeniek/ voči organizátorovi na zľavu alebo na vrátenie kúpnej ceny vstupenky alebo náhradu akýchkoľvek výdavkov spojených s ich účasťou na podujatí (ako napr. ubytovanie, cestovné, strava a pod.), resp. nároku na náhradu škody vzniknutej z tohto dôvodu majiteľom vstupeniek/zákazníkom, a to najmä v prípade nepriaznivého počasia a/alebo hrozby teroristického útoku, nariadenia príslušných orgánov verejnej moci, resp. existencie iného rizika ohrozenia zdravia, životov alebo rozsiahlych materiálnych škôd na majetku tretích osôb.

 

Organizátor zverejní informáciu o zrušení podujatia alebo zmene rozsahu podujatia bezodkladne po tom, ako nastane skutočnosť a/alebo okolnosť, ktorá je dôvodom zrušenia podujatia.
Organizátor nezodpovedá zákazníkom/majiteľom vstupeniek za škody spôsobené v dôsledku alebo v súvislosti s omeškaním podujatia, zrušením (nekonaním sa) podujatia z dôvodov uvedených vyššie alebo inými zmenami týkajúcimi sa podujatia.

 

Organizátor nezodpovedá zákazníkom za nesprávne vytlačenie vstupeniek zákazníkmi, za nedoručenie vstupeniek prostredníctvom poštového podniku a/alebo kuriérskej služby v dôsledku zadania do objednávky nesprávnych a/alebo neúplných údajov potrebných pre doručenie zásielky, v dôsledku pochybenia poštovného podniku a/alebo kuriérskej služby alebo v dôsledku skutočnosti, že adresát je neznámy, resp. že sa nezdržuje na adrese doručenia v čase doručenia.

 

Poučenie o zodpovednosti organizátora za vady, sťažnosti a podnety zákazníkov

Pri uplatnení zodpovednosti za vady sú zákazníci povinní postupovať v zmysle príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa,  OZ, prípadne OBCHZ v prípade zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom.

 

V prípade sťažností a podnetov je možné kontaktovať organizátora e-mailom na e-mailovú adresu: info@konferenciamoneyfest.sk

Organizátor zodpovedá za vady v zmysle príslušných právnych predpisov, najmä OZ, OBCHZ. Ak zakúpená vstupenka obsahuje vady (napr. obsahuje chybné údaje o podujatí a pod.), je zákazník/majiteľ vstupenky povinný bez zbytočného odkladu po obdržaní vstupenky vytknúť jej vady u organizátora, a to zaslaním e-mailovej správy na adresu info@konferenciamoneyfest.sk. Vytknutie vady (reklamácia) musí obsahovať opis skutkového stavu a musia sa k nemu pripojiť všetky dôkazy, o ktoré sa zákazník opiera. K reklamácii je potrebné pripojiť aj nepoškodenú vstupenku (resp. unikátny QR kód elektronickej vstupenky). Organizátor vybaví reklamáciu podľa možnosti bez zbytočného odkladu po jej doručení, najneskôr v zákonnej lehote a písomne o tom vyrozumie zákazníka.

 

Ochrana osobných údajov

Zákazník odoslaním objednávky vstupeniek on-line prostredníctvom webovej stránky organizátora potvrdzuje, že sa oboznámil so Zásadami ochrany osobných údajov organizátora zverejnenými na webe https://konferenciamoneyfest.sk/gdpr/ (ďalej len „Zásady“) a zároveň udeľuje v zmysle príslušných ustanovení Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov („nariadenie GDPR“) a zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „zákon o ochrane osobných údajov“) svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov (pri vyhotovovaní fotografií, zvukových a audiovizuálnych záznamov zachytávajúcich prejavy osobnosti) organizátorovi prípadne ním poverenej tretej osobe, ako je podrobne uvedené v Zásadách Zákazník právnická osoba, ktorý zakúpil vstupenku pre majiteľa vstupenky, je povinný o spracovaní údajov v zmysle tohto ustanovenia informovať majiteľov vstupenky (najmä o tom, že na podujatí sa vyhotovujú fotografie, zvukové a  audiovizuálne záznamy zachytávajúce prejavy osobnosti, o čom bude tiež majiteľ vstupenky informovaný aj organizátorom, napr. pred vstupom). Organizátor po splnení účelu spracúvania osobných údajov zákazníka/majiteľa vstupenky zabezpečí bezodkladnú likvidáciu osobných údajov zákazníka/majiteľa vstupenky. Súhlas so spracúvaním osobných údajov môže zákazník odvolať kedykoľvek písomnou formou na adrese sídla organizátora.

 

Informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov

V prípade, že zákazník – spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie organizátorom alebo keď sa zákazník – spotrebiteľ obrátil na organizátora so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým organizátor vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že organizátor porušil jeho práva, má zákazník – spotrebiteľ právo obrátiť sa na organizátora so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom e-mailu info@konferenciamoneyfest.sk). Ak organizátor na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má zákazník – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia,  so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, tel. č. 02/58 27 21 23, www.soi.sk, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ). Zákazník – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Záverečné ustanovenia

Organizátor je oprávnený meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Organizátor je povinný zmenené všeobecné obchodné podmienky zverejniť vždy na svojej internetovej stránke https://konferenciamoneyfest.sk najneskôr ku dňu účinnosti ich zmeny.

 

Na právne vzťahy súvisiace s predajom vstupeniek na podujatie sa podporne vzťahujú príslušné právne predpisy, najmä zákon o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, OZ a v prípade kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom OBCHZ a OZ.

 

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024.